Tänk positivt!

Tidigare idag sa min pappa till mig att man inte ska vända saker emot sig, man ska vända dom till sin fördel.
Och han har så rätt!
Man ska försöka hitta det positiva i saker, inte leta efter felen. Gör mindre bra saker till din fördel, så att du vinner och blir nöjd.
Varför haka upp sig på den korta regnskuren när hela dagen har vart solig och underbar?

Jo, det är nog så vi människor är. Vi letar oss blinda efter felen så att vi inte ser det som är rätt.  Vi klagar över det, men ägnar inte en tanke till det som är bra. 
Du borde tänka mer på flörtblicken i snyggingens ögon, dina söta läppar, din nya tröja, att solen lyser, att du har fina vänner som alltid ställer upp,
Än att tänka, älta och haka upp dig på en tjejs bitchblick mot dig, ditt pyttelilla ärr på hakan, att du inte kunde ha dom där skitsnygga jeansen i affären, att det regnade igår, att en vän dumpade dig helt utan anledning och började va med någon annan istället.  
Ta ut det positiva ur saker. Tänk inte "åhnej det regnar!" Tänk "Det regnar!, nu kan jag testa om min jacka är vattentät!"

Men visst alla har dåliga dagar, dagar då allt känns piss. Men man får va arg, man får va ledsen, man får vara tjurig och bisk ibland.
Men du kan iallafal försöka, försöka tänka positivt

Kommentarer
Postat av: moi

om man nt har ngn regnjacka då ?!?!?!?!?:P

2010-05-06 @ 19:45:07
URL: http://skruttanjonsson.blogg.se/
Postat av: MOI

Ta ut det positiva ur saker. Tänk inte "åhnej det regnar!" Tänk "Det regnar!, nu kan jag testa om min jacka är vattentät!"



ÄR DET INGEN REGNJACKA ÄR DET NT VATTEN TÄT!!!

2010-05-06 @ 22:49:24
URL: http://skruttanjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0