Klädsel

Jag kommer ihåg en gång för några månader sedan.
Då jag hade klätt mig i lacktaights och en rosa glest stickad tröja. Jag tyckte jag var fin, jag såg inte ut som alla andra med ett par slitna jeans och en tjocktröja. Jag hade ansträngt mig och hade på mig nånting udda.

Det första min kompis sa till mig när jag kom till skolan var att min troskant syndes. Efter någon timma sa en annan kompis: "Asså Karin, det där det kan man inte ha ihop"

Men hey, jag vågade testa. Även fast det kanske inte såg så bra ut så hade jag iallafal försökt och ansträngt mig. JAG gillade det och det är huvudsaken.
Sen kommer mina kompisar med nedlåtande ord, och det är klart jag blir osäker och ledsen. När dom egentligen borde stöta mig och säga att jag ser fin ut! Och bara gilla läget.
Det är ju inte dom som ska gå klädda i det hela dagen och det är inte dom som ska gilla det, det är jag! Jag vill inte gå klädd i jeans och tjocktröja hela tiden. Jag vill vara mig, jag vill med vara fin!

Nej, våga testa något nytt. Även om andra tycker du ser ful ut så är huvudsaken att du gillar det! Låt inte dina kompisar sänka dig med nedlåtande ord oh dumma kommentarer.
Nej, stå på dig och gilla dig själv. Ingen person ska få sänka dig och få dig att ramla ner under ytan!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kanske en liten konstig kommentar, men jag måste bara säga att jag älskar ditt efternamn! Har aldrig hört nån som hetat det förut! Superhärligt :)

2010-05-05 @ 15:42:55
URL: http://nyymaan.blogg.se/
Postat av: michaela

BRA SKRIVET !!

håller verkligen med dig till 1000 %

2010-05-05 @ 21:26:43
URL: http://michaelacarlsward.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0